Sterk verbeterde leadgeneratie en toegenomen online zichtbaarheid voor Dam Beton.

Klant Dam Beton Oplossing

Sterk verbeterde leadgeneratie en toegenomen online zichtbaarheid voor Dam Beton

Project voor Dam Beton

De uitdaging

Dam Beton, een Fries familiebedrijf met een rijke historie gespecialiseerd in het produceren en verhandelen van beton, had offline een stevige reputatie opgebouwd. De uitdaging? Deze sterke positie vertalen naar een effectieve online aanwezigheid. Om online beter vindbaar te zijn en structureel meer kwalitatieve leads te genereren besloot Dam Beton hun online marketing naar een hoger niveau te tillen. Deze uitdaging legden ze neer bij Speak, met als doel niet alleen meer zichtbaarheid, maar ook een strategie die aansluit bij hun ambities en groeipotentieel.

Oplossing

Er is een doelgerichte digitale marketingstrategie ontwikkeld en uitgevoerd voor Dam Beton gericht op het verbeteren van online zichtbaarheid, prestaties en leadgeneratie:

 

  • Strategische Multichannel Campagnes We hebben een datagedreven digitale strategie ontwikkeld en uitgevoerd, waarbij we platforms zoals Google, Meta en Marktplaats hebben ingezet. Door gerichte advertenties en continue optimalisatie hebben we de zichtbaarheid van Dam Beton vergroot.

  • Efficiënte Leadgeneratie en Kostenoptimalisatie
    Door conversiegerichte campagnes en slimme targeting in te zetten hebben we het aantal maandelijkse leads verhoogd. Tegelijkertijd hebben we de kosten per acquisitie verlaagd door campagnes voortdurend te optimaliseren en onnodige uitgaven te minimaliseren.

  • Schaalbare groei en voorspelbare klantenwerving

    Door een systematische Google Ads aanpak met geautomatiseerde biedstrategieën, continue optimalisaties en slimme segmentaties genereren we een stabiele en schaalbare stroom kwalitatieve leads. Dit stelt Dam Beton in staat om hun klantenwerving op te schalen zonder dat de kosten per acquisitie onvoorspelbaar worden.

Dambeton Quote
Quote mark
Wij zijn blij met onze samenwerking van bijna een decennium lang met Speak. Door de korte lijnen en regelmatige overleggen blijft alles helder en efficiënt. De resultaten worden duidelijk gecommuniceerd, wat ons een goed overzicht geeft van de opbrengsten van de advertentie inzet.

Antoinette Meijer,
Dam Beton

Resultaten

In 2024 ontving Dam Beton maandelijks ruim 50 kwalitatieve aanvragen, een flinke stijging ten opzichte van de eerdere 30 leads per maand in 2023. Door gerichte campagnes is de online zichtbaarheid sterk toegenomen met een grotere merkherkenning en een concurrentievoordeel als resultaat. Dankzij continue optimalisatie zijn de marketinginspanningen efficiënter en kosteneffectiever geworden, waardoor Dam Beton met hetzelfde budget meer resultaat behaalt. Met een strategische, datagedreven aanpak groeide het aantal kwalitatieve leads met bijna 80% wat aantoont hoe een slimme digitale strategie bijdraagt aan duurzame groei.

Tablet webshop
Matthijs
Weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Matthijs helpt je graag verder om alle mogelijkheden te bespreken!

Bekijk ook deze cases