Efficiënte afhandeling van aanvragen voor Gardena Acties & Promoties.
Een gebruiksvriendelijk en schaalbaar actieportaal waarmee Gardena promotieaanvragen efficiënt en betrouwbaar kan beheren.

De uitdaging
De oplossing
Samen met Gardena vernieuwden we de actie-website en ontwikkelden we een gekoppeld backofficeportaal dat het volledige aanvraagproces stroomlijnt. We ontwierpen een gebruiksvriendelijke interface op basis van Gardena’s huisstijl en bouwden deze in het flexibele Umbraco CMS met uitgebreide API-koppelingen en een slimme datastructuur. Klanten kunnen acties eenvoudig en zonder fouten claimen. Tegelijkertijd valideert en verwerkt het portaal aanvragen automatisch en koppelt deze aan bestaande ERP- en logistieke systemen. Alle stappen, van invoer tot interne afhandeling, verlopen overzichtelijk en efficiënt binnen één centrale omgeving.

De goede samenwerking tussen GARDENA en Speak heeft geresulteerd in een applicatie, die een duidelijke stap voorwaarts betekent ten opzichte van de vorige oplossing en waar we weer een aantal jaar mee vooruit kunnen. De interface is uiterst gebruiksvriendelijk, waardoor klanten moeiteloos hun weg vinden in het aanvragen van onze promoties. De efficiëntie van het backoffice portaal heeft de verwerkingstijd aanzienlijk verkort, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid en minder werkdruk bij ons personeel.
Alwin van der Pluym,
Marketing, Communicatie & PR | Husqvarna Nederland BV - GARDENA Division
Het resultaat
Het resultaat is één schaalbare oplossing die de verwerking van refunds versnelt en aansluit op Gardena’s processen en seizoenspieken. De vernieuwde website en het backofficeportaal zorgen voor een duidelijke verbetering in klanttevredenheid en operationele efficiëntie. Dankzij de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid neemt het aantal klanten dat acties claimt zichtbaar toe. Tegelijkertijd verkort de koppeling met interne systemen de verwerkingstijd van aanvragen aanzienlijk. Processen verlopen vloeiender, klanten ervaren minder wachttijd en medewerkers kunnen zich richten op echte service. Slimme technologie verbetert niet alleen de interne processen, maar versterkt ook de merkbeleving. Het platform groeit moeiteloos mee met nieuwe producten en markten. Zo ligt er een toekomstbestendige digitale basis die werkt in de praktijk.


Rutger helpt je graag verder om alle mogelijkheden te bespreken!