Efficiënte afhandeling van aanvragen voor Gardena Acties & Promoties.

Klant Gardena (Husqvarna Group) Oplossing

Een gebruiksvriendelijk en schaalbaar actieportaal waarmee Gardena promotieaanvragen efficiënt en  betrouwbaar kan beheren.

Project voor Gardena (Husqvarna Group)

De uitdaging

Gardena, sinds 2007 onderdeel van de Husqvarna Group en Europa’s grootste merk voor hoogwaardig tuingereedschap, biedt wereldwijd huis- en tuinbezitters diverse acties bij de aanschaf van hun producten, zoals cashback en gratis artikelen. Met seizoenspieken, een uitgebreid productassortiment en duizenden serviceverzoeken per jaar, groeide de druk op hun interne processen. Informatie zat verspreid over systemen en de data werd handmatig verwerkt. De vraag: hoe zorgen we voor één omgeving die alle zaken rondom de acties en promoties van Gardena efficiënt en geautomatiseerd laat verlopen en systemen slim verbindt?

De oplossing

Samen met Gardena vernieuwden we de actie-website en ontwikkelden we een gekoppeld backofficeportaal dat het volledige aanvraagproces stroomlijnt. We ontwierpen een gebruiksvriendelijke interface op basis van Gardena’s huisstijl en bouwden deze in het flexibele Umbraco CMS met uitgebreide API-koppelingen en een slimme datastructuur. Klanten kunnen acties eenvoudig en zonder fouten claimen. Tegelijkertijd valideert en verwerkt het portaal aanvragen automatisch en koppelt deze aan bestaande ERP- en logistieke systemen. Alle stappen, van invoer tot interne afhandeling, verlopen overzichtelijk en efficiënt binnen één centrale omgeving.

Gardena Quote V2
Quote mark
De goede samenwerking tussen GARDENA en Speak heeft geresulteerd in een applicatie, die een duidelijke stap voorwaarts betekent ten opzichte van de vorige oplossing en waar we weer een aantal jaar mee vooruit kunnen. De interface is uiterst gebruiksvriendelijk, waardoor klanten moeiteloos hun weg vinden in het aanvragen van onze promoties. De efficiëntie van het backoffice portaal heeft de verwerkingstijd aanzienlijk verkort, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid en minder werkdruk bij ons personeel.

Alwin van der Pluym,
Marketing, Communicatie & PR | Husqvarna Nederland BV - GARDENA Division

Het resultaat

Het resultaat is één schaalbare oplossing die de verwerking van refunds versnelt en aansluit op Gardena’s processen en seizoenspieken. De vernieuwde website en het backofficeportaal zorgen voor een duidelijke verbetering in klanttevredenheid en operationele efficiëntie. Dankzij de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid neemt het aantal klanten dat acties claimt zichtbaar toe. Tegelijkertijd verkort de koppeling met interne systemen de verwerkingstijd van aanvragen aanzienlijk. Processen verlopen vloeiender, klanten ervaren minder wachttijd en medewerkers kunnen zich richten op echte service. Slimme technologie verbetert niet alleen de interne processen, maar versterkt ook de merkbeleving. Het platform groeit moeiteloos mee met nieuwe producten en markten. Zo ligt er een toekomstbestendige digitale basis die werkt in de praktijk.

Gardena actie
Rutger Blauwe Muur
Weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Rutger helpt je graag verder om alle mogelijkheden te bespreken!

Bekijk ook deze cases